Önismeret - Hogyan használd a LinkedInt az álláskeresésben?

A LinkedIn a legnagyobb szakmai kapcsolatépítő portál, amely elsősorban a már több éves szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállalók, vezetők terepe. Ennek ellenére egyetemistaként, pályakezdőként is ki lehet aknázni előnyeit.

Állítsd össze profiloldaladat. Készíttess egy jó, üzleties fotót. Legyen egy erős headline pozíciódról vagy státuszodról (például HR szakos egyetemista vagy angolul HR management student), utána egy bevezető szakmai céljaidról, ami egy rövid motivációs levélhez hasonló. Ezt követik a hagyományos önéletrajz elemei a szakmai tapasztalat, az iskolai végzettség, a nyelvtudás stb.

Ha ezzel elkészültél, akkor keress ismerősöket vagy olyan személyeket, akik szakmádban ismertek. Bátran jelöld be őket! Talán nem is gondolnád, de nagy többségük visszajelöl és így virtuális networköd tagjai lesznek. Egy idő után a rendszer algoritmusa ajánl új ismerősöket, melyek megfelelnek „jelölési szokásaidnak”, azaz olyan szakmabelieket, akik számodra érdekesek, hasznosak lehetnek. Nem szabad ezt a kapcsolatot túlértékelni, de mégis valamilyen szinten képbe kerülsz náluk.

Keress állást a Jobs menüpontban! Itt megadhatod, milyen pozíciók érdekelnek, és eszerint listázza neked a rendszer.

Csatlakozz szakmai csoportokhoz! Ez nemcsak azért előnyös, mert épül a networköd, hanem azért is, mert látod, melyek a forró témák, milyen kihívásokkal szembesülnek a szakmabeliek és feltehetsz kérdéseket a közösségnek is. Előfordul az is, hogy egy-egy megüresedett állásra ezekben a csoportokban keresnek jelölteket.

Kövess cégeket! Elsősorban azokat, melyek számodra érdekesek, ahol szívesen dolgoznál. A hírfolyamodban folyamatosan látod, milyen újdonságokról számolnak be.

Kérj ajánlást (recommendation)! Ha korábban kisebb-nagyobb egyetemi vagy vállalati projektekben dolgoztál, akkor a LinkedIn-en fent levő vezetőidtől (például tanárok, projektfelelősök) kérhetsz ajánlást, ami megjelenik a profiloldaladon.

Nézd meg, hogy szakmai ismerőseidet mi vagy ki érdekli. Ez fontos infó lehet arról, kik az iparág nemzetközi vagy magyarországi véleményvezérei illetve melyek a forró témák.