Hírek

2015.07.29

Karriertanácsadó válaszol...(28.): Hogyan keress állást kreatív módon?

1. Önmarketing óriásplakáttal

Néhány évvel ezelőtt hívta fel magára a figyelmet Fülöp Attila, aki a Szegedi Tudományegyetem frissdiplomása volt akkoriban és a már akkor is telített reklámszakmában akart elhelyezkedni. A fiatalember saját magáról készített mozifilm-plakáttal, személyét bemutató internetes oldallal és hűtő-mágnessel kampányolt az állásszerzés érdekében. CV helyett a plakátot küldte el álláspályázatában. Az áttörést az hozta meg neki, hogy eljutott a szakma döntéshozóihoz. Az Országos Reklámhétre standot kapott, mint álláskereső, és az előadótermek falára ragaszthatta ki plakátját. Nemsokkal később egy kommunikációs ügynökség ajánlott neki állást.

2. Szervezz találkozót volt osztálytársakkal, régi kollégákkal

Remek kapcsolatépítési lehetőség osztálytalálkozó szervezése. Péter, egy 30 éves budapesti fiatalember is így tett. Miután összeverbuválta a régi csapatot, amelyet egyébként egy neves budapesti gimnáziumban végzettek alkottak – névjegykártyát cseréltek, a régi emlékek mellett pedig arról is beszélgettek, ki, mivel foglalkozik. Ugyan nem azonnal, de hónapokkal később Pétert egy ex-osztálytársa beajánlotta ahhoz a céghez, ahol ő is dolgozik.

Az üzleti kapcsolatépítés céljából jött létre a Volt Unileveresek Kapcsolati Köre. Sok üzleti kapcsolat köttetett ezeken a rendezvényeken is.

3. Légy szemfüles szakkiállításon

Hajnalka története arra példa, hogy talpraesettséggel külföldi munka is szerezhető. Hajnalka kertészmérnökként végzett a gödöllői Szent István Egyetemen. Frissdiplomásként egy 3 napos fordítási munkát kapott. Egy svájci orchidea-kiállításon kellett egy magyar kiállítónak segítenie. Hajnalka kint a tolmács munka befejeztével odasétált a standokhoz, érdeklődött a lehetőségekről, elmondta, hogy ő mit tud kínálni a munkaadóknak és mindenkinek leadta a névjegykártyáját. A kiállítás utáni napokban három helyről is kapott visszajelzést, hogy elhívnák állásinterjúra. Ő visszament Svájcba az interjúkra és egy vállalkozó fel is vette. Máig Svájcban él és dolgozik.

4. Google-hirdetés

Egy amerikai reklámszövegíró, Alec Brownstein a marketingvezetők hiúságára építette a kreatív álláskeresés egyik mintapéldájává vált kampányát.

Megkereste öt nagy reklámügynökség vezetőjének a nevét, és fizetett hirdetést adott fel a Google oldalon. A szponzorált szöveg akkor jelent meg, ha valaki a cégvezető nevére keresett rá. Brownstein ugyanis azt feltételezte (és igaza volt), hogy ezt rendszeresen megteszik a kreatív guruk. A szponzorált szöveg így nézett ki: „Üdv (a vezető neve), ugye jó dolog saját magunkat keresni a Google-n… Engem a cégéhez felvenni úgyszintén… alecbrownstein.com”

Az öt megcélzott vezetőből két hónap alatt négyen személyesen felhívták, ketten állást ajánlottak, ezek közül az egyiket (a Young and Rubicam ügynökségnél) a fiatalember elfogadta. S hogy mennyibe került a kampány? Összesen 6 dollárba, vagyis 1300 forintba…

Az ötletes módszer ITT érhető el. 

5. Bemutatkozóanyag a mosdóban

Szintén figyelemre méltó két magyar fiatal próbálkozása. Papp Ákos és Szloboda László New York kreatív ügynökségeinek vezetőihez akarták eljuttatni portfóliójukat. Azt feltétezték, hogy a nagyon elfoglalt menedzsereknek a vállalat wc-jében biztosan lesz 5 percük anyaguk elolvasására. Készítettek egy The Toilet Book címet viselő dokumentumot önéletrajzukkal, eddigi munkáikkal, amelyet a nagy ügynökségek mosdóiban helyeztek el. Azt mondták utólag, nem volt nehéz bejutni a helyiségekbe, ugyanis ezek többnyire a recepció közelében, a folyosókon találhatóak. A kilenc megcélzott ügynökség közül hathoz behívták őket interjúra, végül a BBDO-tól kaptak munkalehetőséget.

Az akcióról készült anyag ITT elérhető. 

6. Álláskeresői videó

Marketing és kommunikációs területen minta lehet Matthew Epstein próbálkozása is, akinek a sztorija 2011-ben keltett nagy feltűnést. A fiatalember korábban kisebb cégeknél próbálkozott, de ráunt arra, hogy még csak válaszra sem méltatják gondosan összeállított, hagyományos pályázati anyagát. Úgy döntött, nagy céget céloz meg, a Google-t, és ehhez valami nagyot tesz le az asztalra.

Bajuszt ragasztott, néhány órára bekönyörögte magát egy atlantai villába és álláskeresői image-videót forgatott. E négy perces filmben néhol öltönyben, nyakkendővel, néhol zakóban és alsónadrágban brandyvel a kezében üzen a Google döntéshozóinak: termékmarketinges ő, aki az online és az offline médiában is otthonosan mozog. Célja egyszerű, a Google-nél dolgozni.

80 állásinterjúra kapott meghívást (többek között a Google, az Amazon, a Salesforce invitálta), weboldalát néhány hét alatt a semmiből 400 ezren látták világszerte, Youtube-videóját 450 ezren (mára már 1 millió fölött), a Facebookon 17 ezer like-ot gyűjtött, 2 ezer feletti emailt kapott szurkolóktól, tanácsadóktól, cégektől, több tucatnyi médiumnak nyilatkozott. És persze állást is szerzett magának. Nem a Google lett a befutó, hanem egy kisebb cég, de nem panaszkodott…

A videó ITT nézhető meg.

Érdekel, hogy elég jól ismered-e önmagad az álláskereséshez? Mire érdemes pályázni? Mit is tartalmazzon egy jól megírt CV? Hogyan kerüld el a kliséket? Hogyan fejlesztheted magad, és hogyan készülhetsz fel hatékonyan az interjúra? A Karriertanácsadó válaszol rovat az Europass honlapján megjelenő rendszeres sorozat, amely az álláskeresőknek ad hasznos tippeket. A Nemzeti Europass Központhoz beérkezett e-mailekben gyakran felmerülő kérdések és témák közül szemezgetve álláspiaci szakértőket és HR-szakértőket kértünk fel, hogy osszák meg tapasztalataikat és tanácsaikat az adott témakörben. Érdemes követni a sorozat további cikkeit is a www.europass.hu oldalon.

Összeállította: Karácsony Zoltán

 

További kérdése van?

Az Europass dokumentumokkal kapcsolatban további információkat igényel?
Tegye fel kérdését a Nemzeti Europass Központ munkatársának! 
Telefonon: 06-1-236-5050 (hétköznap 9 – 13 óra között)
E-mailen: europass@tpf.hu

Az europass.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »

Olvasta már? ×